Forumi Zeri YT! » Rubrikat » Shtypi - Aktualitet »
Fituesi i tenderit pėr reklamėn nė "The Economist" u paracaktua

Share

avatar

Posted prej 22nd January 2016, 06:55



Dokumentet e zbuluara nga BIRN tregojnė qė Agjencia Shqiptare e Zhvillimit tė Investimeve, AIDA, e ka mbajtur procedurėn e prokurimit pėr pėrzgjedhjen e kompanisė prodhuese tė ‘reportazhit reklamė’ njė ditė pėrpara se revista tė dėrgohet nė shtypshkronjė pėr t’u shtypur. The Economist i tha gjithashtu BIRN se reklamat nuk certifikohen nga gazetarėt e saj.

Vendimi i qeverisė shqiptare pėr t’i paguar njė kompanie britanike marketingu 36 milionė lekė pėr prodhimin e njė reklame, nė formė reportazhi tė botuar nė revistėn The Economist, ka shkaktuar ēudi nė Tiranė.

Partia Demokratike nė opozitė ėshtė ankuar qė artikulli-reklamė i botuar nė revistėn prestigjioze Britanike, thurte lavde pėr qeverinė dhe jo pėr vendin si dhe e ka akuzuar kryeministrin Edi Rama pėr shpėrdorim tė parave publike.

“Vetėlavdėrimi 8 faqesh i Edi Ramės, ėshtė padyshim mė i shtrenjti nė historinė e kėtyre viteve, dhe u ka kushtuar shumė taksapaguesve shqiptarė,” tha nė njė konferencė pėr shtyp pėrfaqėsuesja e Partisė Demokratike, Grida Duma.

Nė pėrgjigje tė akuzave tė PD-sė, qeveria u ankua qė vetėm nė Shqipėri ndodhte qė njė parti opozitare tė akuzojė qeverinė pėrse promovon vendin dhe kėrkon tė nxisė investimet e huaja.

“”The Economist”, si njė prej revistave mė prestigjioze dhe me lexueshmėri mė tė lartė nė shkallė botėrore, nuk mund tė publikojė asnjė informacion qė nuk ėshtė i vėrtetė, qė nuk ėshtė i verifikuar dhe qė nuk ėshtė shkruar nga gazetarė tė certifikuar tė saj,” u shpreh qeveria nėpėrmjet njė komunikimi pėr shtyp.

“Nė numrin special tė kėsaj reviste qė do tė shpėrndahet nė Samitin e Davosit, promovimi i Shqipėrisė ėshtė njė mundėsi e shkėlqyer pėr tė tėrhequr investime tė huaja tė rėndėsishme nė Shqipėri, qė krijojnė mė shumė vende tė reja pune, nxisin turizmin dhe prodhimin vendas,” shtoi ajo.

Akuzat e ndėrsjellta midis partive politike pėr marrėdhėnien me median dhe ndikimin mbi tė, qoftė kjo kombėtare apo e huaj, nuk janė gjė e re nė Tiranė. Por megjithatė, dokumentet e zbuluara nga BIRN tregojnė qė jo vetėm pėrmbajtja e artikullit tė ‘The Economist’ ka qenė e debatueshme, por edhe procedura e prokurimit e ndjekur nga Agjencia Shqiptare e Zhvillimit tė Investimeve, AIDA. (Kliko kėtu pėr tė lexuar shkrimin reklamė tė publikuar te The Economist)

Reklamė vs Reportazh

Me datė 13 janar 2016, AIDA publikoi nė faqen e saj tė internetit njė ftesė pėr oferta tė drejtuar medias ndėrkombėtare, ku kėrkohen ofertues pėr njė publikim pėr Shqipėrinė nė njė revistė tė huaj me fond limit prej 36 milionė lekėsh. (Kliko kėtu pėr tė parė njoftimin e AIDA)

“Qėllimi i kėtij publikimi ėshtė tė krijojė njė dialog pėr investime nė Shqipėri dhe ta kthejė Shqipėrinė nė rekomandim kryesor pėr investime tė huaja,” shkruhet nė ftesėn pėr oferta me negocim.

“Publikimi duhet ta paraqesė Shqipėrinė si njė lider tė reformave nė rajonin e Ballkanit. Njė numėr prej 5000 kopjesh tė revistės duhet tė shpėrndahen nė Forumin Ekonomik Botėror tė 46-tė nė Davos, midis datave 20-23 Janar 2016,” shton dokumenti.

Edhe pse qeveria pretendon se ‘reportazhi’ i botuar nė revistėn The Economist ėshtė shkruar nga gazetarėt e saj, nė ftesėn pėr oferta me negocim tė botuar nga AIDA bėhet e qartė qė titulli i publikimit ėshtė pėrzgjedhur nga agjencia e investimeve shqiptare.

“Publikimi duhet tė jetė njė reportazh prej 6 faqesh mbi Shqipėrinė, njė kombinim teksti dhe fotosh qė hedhin dritė mbi biznesin nė Shqipėri. Titulli i publikimit: ‘Shqipėria- udhėheq me reforma nė rajonin e Ballkanit’” shkruhet nė dokumentin e titulluar, “Ftesė pėr oferta, Economist.”

E kontaktuar nėpėrmjet telefonit, revista The Economist i tha BIRN nėpėrmjet njė zėdhėnėsi qė stafi i saj editorial nuk ngatėrrohej kurrė me reklamat.

“Ne nuk para kemi reklama nė formė reportazhi, por reklamat janė tė paguara nga markat dhe tė shkruara nga ato, kėshtu qė nuk ka ngatėrrim tė stafit editorial, ” tha zėdhėnėsja e revistės pėr BIRN.

Fituesi i paracaktuar

Nė datėn 16 janar, nėpėrmjet njė njoftimi pėr shtyp Ministria e Zhvillimit Ekonomik, Turizmit, Tregtisė dhe Sipėrmarrjes njoftoi qė revista The Economist nė numrin e saj tė fundit ka botuar njė artikull prej tetė faqesh pėr Shqipėrinė.

“Artikulli, i realizuar nga Quantum Productions, e pėrshkruan vendin si lider tė reformave nė rajonin e Ballkanit, ndėrsa bėn njė prezantim tė zhvillimeve kryesore tė ekonomisė shqiptare nė dy vitet e fundit, reformat e ndėrmarra, sektorėt potencialė, klimėn e biznesit dhe atraksionet pėr investime apo turizėm,” thotė ministria nė njoftimin e saj.

Mė poshtė ajo shton se pjesė e artikullit janė intervistat e realizuara me Kryeministrin z. Edi Rama dhe disa Ministra tė Kabinetit qeveritar; Guvernatorin e Bankės sė Shqipėrisė dhe pėrfaqėsues tė sipėrmarrjes.

Ėshtė e paqartė se kur ėshtė pėrzgjedhur kompania Quantum Productions pėr prodhimin dhe shpėrndarjen e reportazhit reklamė nė The Economist.

Megjithatė, e qartė ėshtė qė kompania Quantum Productions nuk ėshtė pėrzgjedhur nėpėrmjet ftesės pėr oferta tė botuar me 13 Janar nga AIDA, nė tė cilėn thuhet se “komisioni i ngarkuar pėr tė ndjekur procedurėn e prokurimit do t’i hapi ofertat nė datėn 13.01.2016”.

Sipas zėdhėnėses sė The Economist, revista shkon nė shtypshkronjė ēdo ditė tė enjte, qė do tė thotė qė botimi nė tė cilėn ėshtė publikuar dhe reportazhi reklamė pėr Shqipėrinė ėshtė shtypur ditėn e Enjte, 14 janar 2016.

Ėshtė e paqartė se kur e ka gjetur kohėn AIDA tė lidhte kontratėn mė Quantum Productions dhe kjo e fundit qė tė prodhonte reportazhin pėr Shqipėrinė pėr revistėn, gjė qė ngre hije dyshimi qė fituesi i tenderit ishte i paracaktuar.

I kontaktuar nėpėrmjet telefonit, drejtori i AIDA, Genti Beqiri, nuk iu pėrgjigj kėrkesės sė BIRN pėr njė koment mbi tenderin. Pyetjeve specifike mbi tenderin nuk iu pėrgjigj as kėshilltari pėr media i kryeministrit Endri Fuga.

Ndryshe nga Fuga dhe Beqiri, njė pėrfaqėsues i kompanisė Quantum Productions i tha BIRN qė shkrimi ishte prodhuar nė datėn 14 janar dhe i ishte dorėzuar revistės pėr botim me 15 janar.

“Ne kemi njė grup shkrimtarėsh qė mund t’i mbyllin kėto punė shumė shpejt,” tha zėdhėnėsi i kompanisė pėrmes telefonit.

Sipas njė vendimi tė qeverisė tė datės 7 janar, kompania qė do tė shpallej fituese nga tenderi i AIDA-s do tė paguhej 2 milionė lekė, ndėrkohė qė 4 milionė lekė do tė paguhej pėr konceptimin dhe zhvillim e pėrmbajtjes sė reportazhit. Ndėrkohė pjesa tjetėr prej 30 milionė lekėsh do i paguhej revistės The Economist, ku pėrfshihet dhe pagesa pėr 1,500 kopje tė personalizuara tė revistės me logon e Shqipėrisė, si dhe tatimi nė burim prej 15%.

I shtyrė tė shpjegonte se si e kishte realizuar reportazhin nė njė periudhė 24 orėshe, zėdhėnėsi i Quantum Productions tha qė shumė gjėra kompania i kishte marrė tė gatshme nga qeveria.

“Nuk e kemi intervistuar kurrė kryeministrin Edi Rama, por citatet e tij na janė dhėnė tė gatshme,” u shpreh ai.

“Ne e bėmė shkrimin dhe gjithēka brenda 24 orėve, por ne nuk paguhemi pėr punėn e bėrė nė 24 orė, por pėr reklamimin e mundėsive tė investimeve nė Shqipėri pėr qindra-mijėra lexuesit e The Economist,” pėrfundoi ai. / Besart Likmeta -BIRN



Shiko profilin e anėtarit


Mesazh (Faqja 1 e 1)

Drejtat e ktij Forumit:
Ju nuk mund ti pėrgjigjeni temave tė kėtij forumi